نقش آفرینی کانون شهید شهدادنژاد سرریگ در کاهش آمار طلاق 
نقش آفرینی کانون شهید شهدادنژاد سرریگ در کاهش آمار طلاق 

نقش آفرینی کانون شهید شهدادنژاد سرریگ در کاهش آمار طلاق 

رضا عیدی، گفت: خدا را شکر با برگزاری دوره های مشاوره خانواده و سبک زندگی اسلامی، آمار طلاق در این روستا به حد چشمگری کاهش یافته است و سعی داریم با استمرار این دوره ها، آمار طلاق را به صفر برسانیم.
شناسه خبر : 870315 تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۸ زمان انتشار :

«رضا عیدی»، در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان جنوب، گفت: کانون فرهنگی هنری شهید شهدادنژاد روستای سرریگ در شهرستان کهنوج بیش از ۱۰ سال است که راه اندازی شده است و در ابتدا با برگزاری جلسات قرائت زیارت عاشورا سعی کردیم خانواده ها و به ویژه نوجوانان و جوانان را جذب فعالیت های مسجدی این کانون فرهنگی هنری کنیم.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید شهدادنژاد، بیان داشت: از اصلی ترین اولویت های این کانون فرهنگی هنری فعالیت در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی در حوزه خانواده است که در همین راستا علاوه بر اختصاص دادن موضوع سخنرانی شب های محرم به مسائل اخلاقی و تربیتی در حوزه خانواده، روزانه مدت یک ساعت بعد از اقامه نماز عصر کلاس های سبک زندگی اسلامی و مشاوره خانواده در حال برگزاری است.

وی، اظهار داشت: خدا را شکر با برگزاری دوره های مشاوره خانواده و سبک زندگی اسلامی، آمار طلاق در این روستا به حد چشمگری کاهش یافته است و سعی داریم با استمرار این دوره ها، آمار طلاق را به صفر برسانیم.

 

عیدی، ادامه داد: از آنجایی که نوجوانان و جوانان در سن حساسی قرار دارند و بیشتر جذب بازی های رایانه ای از جمله کلش شده بودند، بنابراین یکی دیگر اولویت های این کانون فرهنگی هنری با هدف جذب نوجوانان و جوانان و کاهش آسیب های اجتماعی در این قشر، برگزاری دوره های مشاوره، راه اندازی تیم های ورزشی فوتبال، والیبال، کوهنوردی و اردو است و نیز با همکاری بسیج تشکیل حلقه های تربیتی صالحین را تشکیل دادیم.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید شهدادنژاد، عنوان داشت: خوشبختانه نوجوانان و جوانان جذب فعالیت های مسجدی کانون فرهنگی هنری شهید شهدادنژاد شده اند و برنامه های این کانون تاثیر بسزایی در اخلاق و رفتار آنها داشته است.

وی، ابراز داشت: تاکنون ۶ نفر از اعضای این کانون فرهنگی هنری با جذب در حوزه های علمیه، طلبه شده اند و هم اکنون با همکاری۲ نفر از این طلاب دوره های مشاوره خانواده و سبک زندگی اسلامی در کانون فرهنگی هنری شهید شهدادنژاد در حال برگزاری است.

عیدی، بیان داشت: در حوزه فعالیت های قرآنی، علاوه بر برگزاری طرح تلاوت نور، کلاس های حفظ قرآن کریم ویژه گروه های سنی ۱۰ سال تا ۶۰ سال در حال برگزاری است و الحمدالله تاکنون ۲ نفر از طلاب عضو کانون فرهنگی هنری شهید شهدادنژاد، حافظ کل قرآن کریم شده اند.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید شهدادنژاد، اظهار داشت: در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتاب خوانی، در ماه های محرم و صفر مسابقات کتاب خوانی را برگزار می کنیم و هم اکنون در حال اجرای طرح شنبه های کتاب هستیم.

وی، اضافه کرد: یکی در دیگر از فعالیت های کانون به منظور جذب کودکان به کتاب و کتاب خوانی و آموزش مسائل اخلاقی و تربیتی به آنها، برگزاری کلاس های قصه گویی است، به این شکل که کتاب هایی با موضوعات مختلف از جمله مهدویت را در قالب قصه برای کودکان بازگو می کنیم.

عیدی، اظهار داشت: به منظور غنی سازی اوقات فراغت بانوان و کمک به بهبود معیشت خانوارهای آنها، دوره های آموزشی صنایع دستی بومی همچون خوس بافی، زری دوزی و حصیر بافی را راه اندازی کردیم و با بازاریابی در سایر مناطق سعی در فروش تولیدات آنها داریم.

مدیر کانون فرهنگی هنری شهید شهدادنژاد، عنوان داشت: از سایر فعالیت های این کانون فرهنگی هنری در راستای کمک به نیازمندان، همکاری با کمیته امداد جهت جمع آوری زکات و تهیه جهیزیه به دختران تحت حمایت این نهاد است.

پایان پیام/ 586